Voortgang

Toen duidelijk werd dat het kunstwerk echt gerealiseerd zou worden, is er een mail gestuurd naar de alumni van de Mijnbouwkundige Vereeniging om hen op de hoogte te stellen, maar vooral om te vragen naar input en samenwerking met alumni. Er kwamen vele reacties en wij zijn diegene die gereageerd hebben dankbaar voor alle leuke ideeën, alle complimenten en alle tijd die jullie erin hebben gestoken.

Zo zijn er uit die mail ook meerdere opties voor stenen gekomen voor het design. Een van deze initiatieven was een steen met een CO2 zuiverende werking, maar door de grootte van het design was dit helaas niet mogelijk, evenals een blok graniet dat werd geopperd. Dit enthousiasme spoorde ons aan en werd alleen maar vergroot door de reacties op de Barbaraborrel van 7 juni 2019, waar het kunstwerk nog is genoemd. Wij stellen het dan ook zeer op prijs als er meer mensen betrokken willen zijn bij dit project en hopen dat diegene die daar geïnteresseerd in zijn, contact met ons opnemen!

Helaas was het niet mogelijk om een steen te realiseren uit de voorstellen van alumni, en is er gekozen om een blok marmer aan te schaffen. Dit is gedaan via LAD. Het blok marmer is maar liefst 3,5×2,0x1,2 meter groot en weegt ongeveer 25 ton! Ook is er een design gemaakt naar aanleiding van de doelstelling en de twee centrale thema’s, continuïteit en gelaagdheid. Het design is goedgekeurd en kan u hieronder bewonderen.

Schetsontwerp van Toshitaka Nishizawa

Op dit moment zijn wij bezig met het ophalen van sponsoring voor de realisatie van het kunstproject. Gelukkig hebben wij onze eerste donatie al binnen van Jacob Fokkema! We hopen snel andere bijdragers te ontmoeten.

Ook is op dit moment het marmer onderweg naar Nederland. Wilt u weten waar ons enorme blok marmer zich nu bevindt? Neem dan een kijkje via www.marinetraffic.com en zoek naar de MSc Cordoba!

Toshitaka Nishizawa aan het werk bij LandArt Delft, zomer 2018